• Twitter
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Inloggen ‘Mijn Handdossier’ (EPD)
  • Nieuws
  • Klantenreacties
  • English website
Telefoon: 020 - 3 420 430
The Hand Clinic
  • Aandoeningen
      • Brunelli of 3LT procedure
      • Ziekte van Dupuytren
      • Triggerfinger
      • Carpaal Tunnel (CTS)
      • Ganglion
      • Midcarpale instabiliteit
      • Artrose
      • Reuma
      • Ski-duim
      • Quervain
      • Dystrofie
      • Panaritium
      • Paronychia
      • SL-bandletsel
      • Totale polsartrodese
      • Correctie verkeerd vastgegroeide breuk
      • Cubitaal tunnel syndroom
      • TFCC letsels
  • Afspraken
    • Online afspraak maken
    • Consult via beeldbellen
    • Wachttijden
    • Wachtlijstbemiddeling
    • Noodgevallen
    • Klantenreacties
  • Vergoedingen
    • DBC
    • Handchirurgie
  • De operatie
    • Voor de operatie
    • De operatiedag
    • Na de operatie
  • Voor verwijzers
    • The Hand Clinic op ZorgDomein
  • Team
    • De handchirurg
      • Drs. Merel J. Berkhout
      • Drs. Matthijs Botman
      • Drs. Stefanie van den Heuvel
      • Drs. Sjoerd P. Kamminga
      • Drs. Steven F.S. Korteweg
      • Dr. Femke Lutgendorff
      • Drs. Jesse van Lieshout
      • Drs. Rob P. Noordanus
      • Prof. dr. Marco J.P.F. Ritt
      • Drs. Rinze L. Zwanenburg
    • Ondersteuning
      • De handtherapeut
      • De OK-assistente
      • De receptie / administratie
    • De directie
      • Dr. Monika R. Ritt-Fischer
    • Vacatures
      • Bekijk onze vacatures
  • Organisatie
    • Patiëntendossier
      • Aanvraagformulier kopie van patiëntendossier
      • Nieuwe manier van inloggen
    • Kwaliteit
    • Klachten
    • Rechten en plichten
    • Huisregels
    • Algemene voorwaarden
    • Informatiefolders
  • Contact
  • Vragen
  • Zoek
  • Menu Menu

DigiD app: een nieuwe manier van inloggen

Bij The Hand Clinic kunt u vanaf 1 januari 2021 alleen nog bij “Mijn Handdossier” inloggen met de DigiD app waaraan een eenmalige controle van uw identiteitsbewijs is toegevoegd (ID-check). Dit betekent dat u altijd uw smartphone of tablet nodig heeft bij het inloggen. Zo zijn uw persoonlijke gegevens nog beter beschermd.

Waarom deze nieuwe manier van inloggen?

U regelt steeds meer online. Vaak gaat het daarbij om persoonlijke, privacygevoelige gegevens. Veiligheid staat voorop. Nu, maar ook in de toekomst. Daarom zorgt de overheid voor veilige manieren van inloggen. Zo zijn uw gegevens goed beschermd.

Wat is DigiD?

Met uw DigiD laat u zien wie u bent als u op internet iets regelt. Of dat nou bij de overheid is, het onderwijs, uw pensioenfonds of bij The Hand Clinic: dankzij uw DigiD kunt u overal makkelijk en veilig inloggen.

Beeldschermafdruk van een inlogscherm voor DigiD

Wat heeft u nodig?

• Een geactiveerde DigiD app
• Een telefoon (smartphone) of tablet met iOS (13.2 of hoger) of Android (6.0 of hoger) met een NFC-lezer
• Een geldig Nederlands identiteitsbewijs: dat kan zijn een paspoort, identiteitskaart of rijbewijs (uitgegeven na 14 november 2014).

Inloggen via DigiD met ID-check

Er zijn een aantal manieren om in te loggen. Kijk hieronder wat voor u van toepassing is.

Informatie voor patiënten zonder DigiD-account

Indien u geen DigiD heeft, zult u deze eerst moeten aanvragen bij de overheid. Vervolgens kunt u de DigiD app op uw smartphone of tablet downloaden, deze activeren en ten slotte de ID-check uitvoeren met de app. Hoe u dit moet doen, kunt u hier lezen.

Informatie voor patiënten met DigiD-account maar ZONDER ID-check

U heeft reeds een DigiD-account aangemaakt waardoor u kunt inloggen met een gebruikersnaam en wachtwoord. Om vanaf 1 januari 2021 bij “Mijn Handdossier” in te kunnen loggen, moet u de DigiD app downloaden op uw telefoon of tablet, deze activeren en eenmalig uw identiteitsbewijs laten controleren (ID-check) via de DigiD app. Geschikte identiteitsbewijzen zijn een identiteitskaart, paspoort of rijbewijs (uitgegeven na 14 november 2014). Hoe dat dit moet doen, kunt u hier lezen.

De CheckID app is beschikbaar in de officiële app stores (Google Play Store en Apple Store).

Informatie voor patiënten met DigiD-account en MET ID-check

U heeft reeds een DigiD-account aangemaakt, de DigiD app staat op uw smartphone of tablet en u heeft de eenmalige ID-check reeds uitgevoerd. Voor u verandert er niets. U kunt op de gebruikelijke wijze inloggen door middel van uw DigiD app. Hier vindt u een uitleg voor het inloggen.

Informatie voor patiënten zonder (schikte) smartphone of tablet

Indien u niet een geschikte telefoon of tablet heeft, zijn er nog een aantal alternatieve oplossingen.

Oplossing 1: CheckID app
Omdat niet iedereen over een geschikte telefoon of tablet met NFC-lezer beschikt, heeft DigiD de CheckID app ontwikkeld. Zo kan iemand anders op een ander apparaat met NFC-lezer de eenmalige ID-check uitvoeren. Bijvoorbeeld op het apparaat van een buurman of familielid.
De CheckID app werkt als volgt: degene die een smartphone heeft met NFC-lezer, downloadt de CheckID app. Met de app op deze telefoon wordt het identiteitsbewijs (ID-check) gescand van de persoon die geholpen wil worden. Vervolgens wordt via een beveiligde verbinding de ID-check toegevoegd aan de DigiD app van deze persoon. De telefoon van de helper wordt alleen als kaartlezer gebruikt. Deze persoon hoeft dus niet in te loggen met de eigen DigiD en er worden ook geen gegevens opgeslagen via de app.

De CheckID app is beschikbaar in de officiële app stores (Google Play Store en Apple Store).

Oplossing 2: DigiD Machtigen
Met DigiD Machtigen kunt u iemand machtigen die namens u optreedt. Dit is handig als u zelf niet goed met een computer of digitale dienstverlening overweg kan of dat wil uitbesteden. Een gemachtigde kan bijvoorbeeld een familielid, een zorgverlener of een belastingadviseur zijn. De machtiging geldt voor een specifieke tijdsperiode en alleen voor het inloggen op uw eigen dossier.

Oplossing 3: Opvragen van uw patiëntendossier
Als u geen gebruik kunt of wilt maken bovengenoemde twee oplossingen, kunt u uw patiëntendossier opvragen. Lees hier verder hoe u dit kunt doen.

Hieronder kunt u antwoorden op veelgestelde vragen terugvinden.

Ik heb nog geen DigiD(-account)

Vraag uw DigiD dan aan bij DigiD (van de overheid). Voeg bij de aanvraag uw telefoonnummer en e-mailadres toe. Download hierna de DigiD app en activeer de app via de ID-check.

Hoe voer ik de ID-check uit?

Om in te kunnen loggen, moet u de ID-check uitvoeren met de DigiD app:
• Ga naar het menu in de app (u herkent het menu aan de liggende streepjes linksboven in de app).
• Selecteer ID-check en volg de stappen.

ID-check lukt niet. Wat moet ik doen?

• Sluit de app en open deze opnieuw.
• Ga na of de NFC-lezer op uw telefoon is ingeschakeld. Let op: NFC staat standaard aan op iPhones.
• Leg uw telefoon met de achterkant op uw identiteitsbewijs. Verschuif eventueel uw telefoon over uw identiteitsbewijs totdat er verbinding is.
• Probeer de bovenstaande handeling ook in uw hand.
• Heeft u een beschermhoesje om uw telefoon? Verwijder dit en probeer het nog een keer.
• Heeft u een Samsung telefoon en staat deze in spaarstand? Schakel deze uit, sluit de DigiD app af en open het opnieuw.

Andere redenen waarom het niet lukt:
• NFC-lezer is kapot
• Rijbewijs is van voor 14 november 2014
• Identiteitsbewijs is niet meer geldig
• Paspoort is afgegeven door een ambassade/consulaat. Dit reisdocument staat niet geregistreerd in de Registratie Niet-Ingezetenen.

Ik heb geen DigiD app. Wat moet ik doen?

• Download de DigiD app alleen via de officiële Apple App Store (iOS) of Google Play Store (Android) op uw smartphone of tablet. Hierna moet u de app activeren.
• Activeer de app door uw identiteitsbewijs te scannen met de app (ID-check). U heeft hiervoor een smartphone nodig met NFC-lezer en een geldig Nederlands identiteitsbewijs.
• Open de app en selecteer activeren met ID-check en volg de stappen.
• Hierna bent u gereed en kunt u inloggen met de DigiD app op onze website.
• Lukt het activeren niet? Selecteer dan activeren met sms-controle of brief en volg de stappen. Voeg hierna de ID-check toe.

Mijn smartphone is niet geschikt voor ID-check

Heeft uw telefoon geen NFC-lezer en kunt u daardoor geen ID-check toevoegen aan uw DigiD app? Met de CheckID app van DigiD kan iemand anders u daarbij helpen. Vraag iemand in uw directe omgeving de CheckID app te downloaden.

De CheckID app is te downloaden via de officiële Apple App Store (iOS) of Google Play Store (Android).
Let op, u heeft een geactiveerde DigiD app op uw eigen telefoon nodig.

Hoe werkt de CheckID app?
• De persoon die u helpt, opent de CheckID app.
• Open uw eigen DigiD app.
• Druk op start in uw DigiD app.
• Voer de code die in uw DigiD app verschijnt in op de CheckID app.
• Scan met de DigiD app de QR-code die in de CheckID app verschijnt.
• Bevestig in de DigiD app dat u de eenmalige ID-check wilt uitvoeren.
• Voer de pincode van uw DigiD app in.
• Plaats uw identiteitsbewijs achter de telefoon met de CheckID app en druk op ‘Start scannen’.
• De CheckID app maakt een beveiligde verbinding en voegt de ID-check toe aan uw DigiD app.

In uw DigiD app onder instellingen ziet u een groen vinkje bij ID-check staan. De ID-check is gelukt.

Ik heb geen smartphone

Als u geen smartphone of tablet heeft waarop u de DigiD app kunt installeren, dan kunt u helaas niet inloggen bij ‘Mijn Handdossier’, het elektronische patiëntendossier (EPD) van The Hand Clinic. DigiD is niet verplicht. U kunt ook een afschrift van uw gegevens (patiëntendossier) bij The Hand Clinic opvragen. Meer hierover, kunt u hier lezen.

Ik heb moeite met computers. Of ik heb geen computer

Bij veel bibliotheken staan computers die u kunt gebruiken. Vaak kunt u daar ook een cursus volgen over het gebruik van DigiD. Of gewoon oefenen met de computer. Ga langs bij uw lokale bibliotheek en vraag naar de mogelijkheden bij u in de buurt. Oefenen kan ook via de stappenplannen op DigiD.

Iemand anders regelt online mijn zaken

Hiervoor moet u eerst toestemming geven via DigiD Machtigen. Daarna kan iemand namens u inloggen en uw zaken regelen. Het is belangrijk dat u nooit uw persoonlijke DigiD-inloggegevens aan iemand anders geeft. Ga voor meer informatie over machtigen naar DigiD Machtigen.

Ik ben Nederlander, maar ik woon in het buitenland

Woont u in het buitenland en heeft u een DigiD? Dan kunt u ook gebruikmaken van de DigiD app en de ID-check toevoegen.

Let op! U kunt de ID-check alleen uitvoeren als u over het juiste identiteitsbewijs beschikt. Een paspoort uitgegeven in het buitenland is niet geschikt.

Heeft u nog geen DigiD? Vraag een DigiD voor in het buitenland aan via de website van DigiD. U moet dan langs een balie om uw DigiD te activeren.

Ik heb een buitenlands identiteitsbewijs

Als u een buitenlands identiteitsbewijs heeft, dan is het helaas niet mogelijk om de ID-check uit te voeren. Dit kan alleen met een Nederlands identiteitsbewijs. U kunt ook een afschrift van uw gegevens (patiëntendossier) bij The Hand Clinic opvragen. Meer hierover, kunt u hier lezen.

Hulp nodig?

Komt u er niet uit? Heeft u vragen die niet hierboven worden beantwoord? Of zijn de verwijzingen op de website van DigiD niet duidelijk? Neem dan contact op met de helpdesk van DigiD. De DigiD helpdesk is op werkdagen van 08.00 tot 22.00 uur te bereiken via telefoonnummer 088 – 123 65 55. De helpdesk is ook per mail (info@digid.nl) of via Twitter te bereiken (@digidwebcare).

Inloggen Mijn Handdossier (EPD)
  • Algemene voorwaarden
  • Klachten
  • Kwaliteit
  • Nieuwe manier van inloggen
  • Patiëntendossier
    • Aanvraagformulier kopie van patiëntendossier
    • Gegevens Patiëntendossier
  • Rechten en plichten

Aandoeningen

  • Brunelli of 3LT procedure
  • Ziekte van Dupuytren
  • Triggerfinger
  • Carpaal Tunnel
  • Midcarpale instabiliteit
  • Ganglion
  • Artrose
  • Reuma
  • Dystrofie
  • Panaritium
  • Informatiefolders

Afspraken

  • Online afspraak maken
  • Telefonisch afspraak maken
  • Consult via beeldbellen
  • The Hand Clinic en veilig mailen
  • Afspraak afzeggen
  • Noodgevallen
  • Wachttijden
  • Wachtlijstbemiddeling

The Hand Clinic

  • Inloggen ‘Mijn Handdossier’ (EPD)
  • Nieuwe manier van inloggen
  • Contact
  • Routebeschrijving
  • Organisatie
  • Team
  • Vergoedingen
  • Publicaties
  • Klanttevredenheid
  • Links
  • Downloads
  • Colofon / disclaimer
  • Privacy statement

Adres

The Hand Clinic
Keienbergweg 8
1101 GB Amsterdam

T: (020) 3 420 430
F: (020) 3 420 432
E: info@thehandclinic.nl

Meer informatie?

Wilt u meer informatie? Vul hieronder uw naam en telefoon­nummer in (waar u overdag bereik­baar bent) en een mede­werker van onze kliniek neemt spoedig contact met u op.

Meer informatie - formulier footer
Bezig met versturen

Acquisitie via dit formulier wordt niet op prijs gesteld.

Keurmerken

zknkeurmerk

Zelfstandige Klinieken met het ZKN-keurmerk staan garant voor een geborgde kwaliteit van medische zorg, een snelle efficiënte en persoonlijke behandeling, waar úw gezondheid centraal staat.

sbb-beeldmerk
 Wij zijn een erkend leerbedrijf

© Auteursrecht - The Hand Clinic - Enfold Theme by Kriesi
Scroll naar bovenzijde